Estrategias y toma de decisiones para la Educación a Distancia

Authors

  • Ligia María Angulo Hernández Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.9-2.5

Abstract

An excellent process for distance education consists of many stages of design, development, evaluation, and revision. The design has to take into account, not only, themes, needs, students’ characteristics, instruction; but also, technological commitment.

This article explains some strategies and possible technological resources that can be used in the distance educational process. This article recommends to the Universities and Educational Institutions to give priority to these concepts in order to offer high-quality education.

Author Biography

Ligia María Angulo Hernández, Universidad Nacional

Máster en Docencia, Licenciada en Ciencias de la Educación con énfasis en I y II ciclos. Experiencia en Educación Primaria e Informática Educativa. Coautora de investigaciones y artículos educativos. Actualmente, es académica e investigadora y coordina el Proyecto Red Regional de Educación Rural de la División de Educación Rural del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), Universidad Nacional (UNA), Costa Rica.

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Published

2006-06-30

How to Cite

Estrategias y toma de decisiones para la Educación a Distancia (L. M. Angulo Hernández , Trans.). (2006). Revista Electrónica Educare, 9(2), 111-121. https://doi.org/10.15359/ree.9-2.5

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Estrategias y toma de decisiones para la Educación a Distancia (L. M. Angulo Hernández , Trans.). (2006). Revista Electrónica Educare, 9(2), 111-121. https://doi.org/10.15359/ree.9-2.5

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