Tendencias y Retos de la educación Matemática en Costa Rica (ING)

Authors

  • Ángel Ruiz Centro de Investigaciones Matemáticas y Meta-Matemáticas y Escuela de Matemática, Universidad de Costa Rica. AIEM, Escuela de Matemática, Universidad Nacional., Costa Rica
  • Jesennia Chavarria AIEM, Escuela de Matemática, Universidad Nacional., Costa Rica
  • Federico Mora AIEM, Escuela d Matemática, Universidad Nacional., Costa Rica

Keywords:

Educación Matemática, historia de la educación matemática, matemáticas, educación en Costa Rica.

Abstract

We describe and interpret the main trends and challenges in Mathematics Education in Costa Rica. This analysis allows us to understand the global perspective, going beyond a simple description to propose a set of actions to stimulate the progress Mathematics Education in Costa Rica and to contribute to the development of the country

References

-

Downloads

Published

2003-01-01

How to Cite

Tendencias y Retos de la educación Matemática en Costa Rica (ING). (2003). Uniciencia, 20(1), 183-198. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5975

Issue

Section

Original scientific papers (evaluated by academic peers)

How to Cite

Tendencias y Retos de la educación Matemática en Costa Rica (ING). (2003). Uniciencia, 20(1), 183-198. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5975

Comentarios (ver términos de uso)