Conformación de un equipo de investigadores: una experiencia concreta
Abstract
First of two articles describing the experience shared by a group of CIDE (School of Education at UNA, Costa Rica) scholars in conforming a team of researchers. The first points out not only how the idea was originated but also the different stages it went through and the strategies used to stimulated it. In addition, some suggestions are given so that future researches may benefit from them when facing similar tasks. The second article defines the methodological strategy adopted by the team and the constructive process that was followed to reach such methodological approach.
References
Acta. (2001 ). Comisión ad hoc. Heredia: CIDE.
Aguilar, R. (2003). Simpatímetro: de aprendiz a pensador- El peso de la inteligencia emocional-. lll ensayo. Heredia: Defensoría del Estudiante, Universidad Nacional.
Esquive], L. (2002). Propuesta para efectuar un taller de sensibilización
que promueva actitudes positivas hacia las personas con discapacidad y / o necesidades educativas especiales, dirigido a docentes del sistema educativo regular. Memoria del Curso Especializado Adecuación Curricular II. San José: Universidad Estatal a Distancia.
Fabra, M. y Doménech, M. (2001). Hablar y escuchar. Relatos de
profesor@s y estudiant@s. Barcelona: Paidós.
1. In case the submitted paper is accepted for publication, the author(s) FREELY, COSTLESS, EXCLUSIVELY AND FOR AN INDEFINITE TERM transfer copyrights and patrimonial rights to Universidad Nacional (UNA, Costa Rica). For more details check the Originality Statement and Copyright Transfer Agreement
2. REUTILIZATION RIGHTS: UNA authorizes authors to use, for any purpose (among them selfarchiving or autoarchiving) and to publish in the Internet in any electronic site, the paper´'s final version, both approved and published (post print), as long as it is done with a non commercial purpose, does not generate derivates without previous consentment and recognizes both publisher's name and authorship.
3. The submission and possible publication of the paper in the Educare Electronic Journal is ruled by the Journal’s editorial policies, the institutional rules of Universidad Nacional and the laws of the Republic of Costa Rica. Additionally, any possible difference of opinion or future dispute shall be settled in accordance with the mechanisms of Alternative Dispute Resolution and the Costa Rican Jurisdiction.
4. In all cases, it is understood that the opinions issued are those of the authors and do not necessarily reflect the position and opinion of Educare, CIDE or Universidad Nacional, Costa Rica.
5. The papers published by Educare Electronic Journal use a Creative Commons License:
Comentarios (ver términos de uso)
Most read articles by the same author(s)
- Zulay Pereira Pérez, Mixed Method Designs in Education Research: a Particular Experience , Revista Electrónica Educare: Vol 15 No 1 (2011): Revista Electrónica Educare (enero-junio)
- Marianella Castro Pérez, Mirta Díaz Forbice, Hilda Fonseca Solórzano, Ana Teresa León Sáenz, Lillian Susana Ruíz Guevara, Willy Umaña Fernández, Interpersonal Relationships in the Transition of Students from Primary to Secondary Schools , Revista Electrónica Educare: Vol 15 No 1 (2011): Revista Electrónica Educare (enero-junio)
- José Solano Alpízar, Consideraciones en torno a la relación entre cultura y educación: a propósito de la producción y la reproducción cultural en la escuela , Revista Electrónica Educare: No 1 (2001): Revista Electrónica Educare (Educare Electronic Journal)
- José Solano Alpízar, Sandra Ovares Barquero, Yadira Cerdas Rivera, Pobreza y educación , Revista Electrónica Educare: No 3 (2002): Revista Electrónica Educare
- Ana Teresa León Sáenz, Zulay Pereira Pérez, Desarrollo Humano, educación y aprendizaje , Revista Electrónica Educare: No 6 (2004): Revista Electrónica Educare
- Lizeth Corrales Mejías, María Isabel Delgado León, Carolina Herrera Valverde, Zulay Pereira Pérez, Jeannette Sancho Chavarría, Mariela Zamora Salas, Sexismo en el aula preescolar costarricense: un acercamiento a la perspectiva de niños y niñas , Revista Electrónica Educare: No 6 (2004): Revista Electrónica Educare
- José Solano Alpízar, Educación y gestión en América Latina , Revista Electrónica Educare: No 8 (2005): Revista Electrónica Educare
- Doris Rocío Arce Villalobos, Alejandra Carballo León, Karla Alejandra Castro Castro, Zulay Pereira Pérez, La perspectiva docente acerca de la noción de familia de niños y niñas preescolares costarricenses y extranjeros centroamericanos , Revista Electrónica Educare: No 8 (2005): Revista Electrónica Educare
- Lizeth Corrales Mejías, María Isabel Delgado León, Carolina Herrera Valverde, Zulay Pereira Pérez, Jeannette Sancho Chavarría, Mariela Zamora Salas, Sexismo en Educación Preescolar: la perspectiva docente , Revista Electrónica Educare: No 8 (2005): Revista Electrónica Educare
- Zulay Pereira Pérez, Angélica Fontana Hernández, Dinia Rojas Rodríguez, El concepto de esquema corporal en niñas y niños con y sin necesidades educativas especiales, de preescolar, segundo y cuarto grado , Revista Electrónica Educare: Vol 9 No 2 (2006): Revista Electrónica Educare