Influence of Teachers, Methodology and Content of Physical Education Classes in the Perception of Chilean Students

Keywords: Physical Education, student attitude, teacher attitude, classroom environment

Abstract

Introduction. The relevance of education in today’s society is evident; therefore, it is of vital importance to know the perception of the various actors that interact in it, in particular, the perception of students about the methodologies and contents offered by the teacher is a determining factor in the teaching-learning process. Objective. To know the students’ perception from three educational centers of the Valparaíso Region (Chile) in relation to the satisfaction with sports activities, the Physical Education class, and the teacher’s role. Methodology. A scale of 12 items grouped in three dimensions was used. A perception scale was applied to a sample of 660 students of 7th (NB5) and 8th (NB6) grades of General Basic Education, belonging to three Chilean educational establishments (municipal, subsidized, and private schools). Results. It is proved that the variables sex and schooling center significantly influence the students’ perception of the subject. Conclusion. These results seek to improve the actions of the different agents involved in the educational process, aimed at improving students’ perception in order to reinforce sports and healthy lifestyle habits.

Author Biographies

Frano Giakoni-Ramírez, Universidad Autónoma de Chile

Profesor de Educación Física y Doctor© en Ciencias del Deporte. Ha sido profesor de master en Chile y España. Actualmente se desempeña como investigador asociado en el grupo iGEO perteneciente a la Universidad Católica de Valparaíso y al grupo SENDINOS adscrito a la Universidad Católica de Murcia. Sus principales líneas de investigación son gestión, marketing y neuromarketing en el deporte. Posee publicaciones en revistas indexadas y cuenta con presentación de comunicaciones científicas en diversos congresos tanto nacionales como internacionales.

Daniel Duclos-Bastías, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Profesor de Educación Física y Doctor en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte. Actualmente se desempeña como Docente e Investigador en la Escuela de Educación Física de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, donde además ejerce el cargo de Director de Deportes, también es miembro de la Academia Olímpica de Chile. Sus principales líneas de investigación son la Percepción del Impacto de los Grandes Eventos Deportivos y la Motivación por la práctica Deportiva. Posee publicaciones en revistas indexadas y cuenta con presentación de comunicaciones científicas en distintos congresos nacionales e internacionales.

David Parra-Camacho, Universidad de Valencia

Profesor en la Facultad de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte de la Universidad de Valencia, concretamente en el Departamento de Educación Física y Deportiva. Ha sido profesor del Máster de Formación del Profesorado de Educación Física es asignaturas relacionadas con la innovación e investigación en Educación Física. Ha publicado numerosos artículos y capítulos de libro sobre educación física y gestión y organización del deporte.

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Published
2021-03-18
How to Cite
Giakoni-Ramírez, F., Duclos-Bastías, D., & Parra-Camacho, D. (2021). Influence of Teachers, Methodology and Content of Physical Education Classes in the Perception of Chilean Students. Revista Electrónica Educare, 25(2), 1-17. https://doi.org/10.15359/ree.25-2.10
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Articles (Peer Reviewed Section)

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