The Pedagogy of Death in the Context of the Pandemic: A Radical and Inclusive View

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.24-S.4

Keywords:

Pedagogy of death, radical and inclusive pedagogy, education, conscience, COVID-19

Abstract

In the current pandemic scenario, interest in the Pedagogy of Death has intensified. It is a scientific discipline whose object of study is education that includes death, as part of an education of conscience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Agustín de la Herrán, Universidad Autónoma de Madrid

    Profesor titular del Departamento de Pedagogía de la Universidad Autónoma de Madrid. Promotor del enfoque y radical e inclusivo y de la Pedagogía radical e inclusiva. Investiga en formación y conciencia, cambio del cambio educativo, renovación pedagógica y de la educación, antecedentes históricos de la enseñanza actual y posible, educación inclusiva universitaria, metodología didáctica, didáctica de la creatividad, Pedagogía de la muerte, Pedagogía de otros temas radicales (ego humano, mala praxis educativa y docente, conciencia, humanidad, universalidad, autoconocimiento, barbarie, educación prenatal, etc.). Ha recibido una veintena de premios y reconocimientos por su trayectoria académica, docente e investigadora o a proyectos en que ha trabajado.

Published

2020-08-10

How to Cite

de la Herrán, A. (2020). The Pedagogy of Death in the Context of the Pandemic: A Radical and Inclusive View. Revista Electrónica Educare, 24(Suplemento), 1-4. https://doi.org/10.15359/ree.24-S.4