Maestría en educación rural centroamericana: hacia un modelo pedagógico flexible

  • Vivian Carvajal Jiménez Universidad Nacional
Keywords: pedagogical model, distance learning and itinerancy, virtual component

Abstract

Program in Rural Education” is presented to the national and international community as a high level graduate program, whose purpose is to improve the quality of formal and informal educational processes within the area through an innovative pedagogical model that includes itinerancy along the isthmus, as well as in site and distance learning with a virtual component. Furthermore, this program bases its practice on the development of a flexible model, on inclusiveness and also on a differentiated methodological and evaluative proposal that recovers the knowledge produced in every country around de issue of rural education.

Author Biography

Vivian Carvajal Jiménez, Universidad Nacional

Coordinadora de la Maestría en Educación Rural Centroamericana. Académica de la División de Educación Rural. UNA.

References

Moran, L. y Myringer, B. (1999). Flexible learning and university change [Entornos virtuales y formación

flexible]. En H. Keith (Ed.), Higher EducationThrough Open and Distance Learning

(pp. 52-72). Londres: Routledge.

Peralta, V. (1996). Curriculos educacionales en América Latina. Buenos Aires: Editorial Andrés

Bello.

Salinas, J. (2003). Entornos virtuales y formación flexible. Tecnología en marcha, 17 (3) especial,

-80.

Salinas, J. (2005). Cambios metodológicos en las TIC. Estrategias didácticas y entornos virtuales

de enseñanza-aprendizaje. Palma de Mallorca, España: UIB.

Salinas, J. (2006). La formación flexible entre la enseñanza presencial y la educación a distancia:

Modelos y experiencias. Palma de Mallorca, España: UIB.

UNA-CIDE-DER. (2003). Mejoramiento cualitativo de la Educación Básica en las comunidades

rurales de Centroamérica: aportes desde la Educación Superior. Documento de proyecto.

Published
2008-12-20
How to Cite
Carvajal Jiménez, V. (2008). Maestría en educación rural centroamericana: hacia un modelo pedagógico flexible. Revista Electrónica Educare, 12, 15-24. https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.2
Section
Articles (Peer Reviewed Section)

Comentarios (ver términos de uso)

Most read articles by the same author(s)