Las escuelas unidocentes rurales como organizaciones de cambio

Authors

  • Iris Pérez Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.2002-3.12

Abstract

The article reveals that multi-grade instruction schools emerged during the 1970s as a product of historical circumstances: the need to reduce the number of teachers according to the number of students. This decision was applied without providing for the quality of the school services (such as infrastructure or instructional material). Based on these experiences, the author analyzes the commitment that the universities must make with school with only one teacher assuming the position. She concludes with a list of challenges that these schools should keep in mind so that they can contribute to the transformation of rural communities.

Author Biography

Iris Pérez, Universidad Nacional

Obtuvo su maestría en Administración Educativa en la Universidad de La Salle, Costa Rica. Actualmente es asesora de la Subgerencia Administrativa del Instituto Nacional de Aprendizaje (INA), Costa Rica, participa en el Proyecto de Administración Efectiva de la Educación en el Contexto Rural y labora como académica de la División de Educación Rural del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), Universidad Nacional, Costa Rica.

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Published

2002-12-15

How to Cite

Las escuelas unidocentes rurales como organizaciones de cambio (I. Pérez , Trans.). (2002). Revista Electrónica Educare, 3, 161-173. https://doi.org/10.15359/ree.2002-3.12

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Las escuelas unidocentes rurales como organizaciones de cambio (I. Pérez , Trans.). (2002). Revista Electrónica Educare, 3, 161-173. https://doi.org/10.15359/ree.2002-3.12

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