The Pleasure of Learning

Authors

  • Luz Emilia Flores Davis Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.14-Ext.3

Keywords:

rising paradigm, pedagogy, learning, pleasure, construction, knowledge

Abstract

The evolution, from an education centered in teaching to a perspective of learning, constitutes a change of paradigm as stated by the author in this article - who invites us to use the pleasure of learning as a facilitator for the construction of the senses. The author underlines that education must advance from the non-critical repetition of content to the generation of pleasant learning, and that the search for alternatives for an education that overcomes the traditional paradigm leads to the need to promote an authentic learning pleasure.

Author Biography

Luz Emilia Flores Davis, Universidad Nacional

Doctora en Educación con mención en Mediación Pedagógica. Máster en Educación Superior. Catedrática universitaria. Ha ocupado los cargos de Directora de Docencia, Directora de Desarrollo Profesional y Cooperación Universitaria, Presidenta de la Junta de Becas y Coordinadora de la Comisión Técnica de Admisión de la Universidad Nacional. Actualmente, se desempeña como investigadora, extensionista y docente en la División de Educación Básica del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE) de la Universidad Nacional, Costa Rica y docente en la Maestría en Danza con mención en Formación Dancística del Centro de Investigación, Docencia y Extensión Artística (CIDEA), Universidad Nacional, Costa Rica.

References

Alvarado, E. (2007). Educación-Ecología-Economía. Pasos hacia otra epistemología. Costa Rica:

Alma Mater.

Assmann, H. (2002). Placer y ternura en la educación. Madrid: Narcea.

Briggs, J. y Peat, D. (1999). Las siete leyes del caos. España: Grijalbo.

Capra, F. (1998). La trama de la vida. España: Editorial Anagrama.

Cerdas, J. (2008). Conversatorio Educación y Arte. Costa Rica: Universidad De La Salle.

Chaves, J. (1999). De la utopía a la política económica. España: Editorial San Esteban.

Flores, L., Flores, G., Jiménez, R., Madrigal, J., y Perearnau, M. (2009). Comunidad Aprendiente.

Costa Rica: Artemusa Editora.

Gómez, C. (1998). La gestión económica de los recursos naturales y sus críticos. Madrid:

Universidad de Alcalá.

Gutiérrez, F. (2008). La educación que tenemos pone en peligro el destino de A. L. Recuperado de

http://noticiasdesdeveracruz.blogspot.com/2008/02/dijo-francisco-gutirrez-de-la.html

Johnson, R. (1992). Éxtasis. Psicología del gozo. España: Kairós.

Kaku, M. (1998). Visiones. Cómo la ciencia revolucionará la materia, la vida y la mente en el siglo

XXI. España: Debate.

Maturana, H. (1999). Transformación en la convivencia. Chile: Dolmen Ediciones.

Maturana, H. y Pörksen, B. (2004). Del ser al hacer. Chile: LOM.

Rosas, R. y Sebastián, C. (2001). Piaget, Vigotski y Maturana. Constructivismo a tres voces.

Argentina: AIQUE.

Wagensberg, J. (1998). Ideas sobre la complejidad de mundo. España: Tusquets Editores.

Wagensberg, J. (2004). La rebelión de las formas. España: Tusquets editores.

Published

2010-10-30

How to Cite

The Pleasure of Learning (L. E. Flores Davis , Trans.). (2010). Revista Electrónica Educare, 14, 41-47. https://doi.org/10.15359/ree.14-Ext.3

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

The Pleasure of Learning (L. E. Flores Davis , Trans.). (2010). Revista Electrónica Educare, 14, 41-47. https://doi.org/10.15359/ree.14-Ext.3

Comentarios (ver términos de uso)