Perception on the Use of ICTs in the Teaching Practices of Special Education Teachers

Authors

  • Raquel A. Aburto Godoy Universidad del Bio-Bio, Chile

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.15-2.11

Keywords:

Special education, ICTs, teacher, perception, technology

Abstract

This paper includes the results of a questionnaire on the perception and use of technological resources in the teaching practices developed by special education teachers who worked with differentiated groups in the community of Chillán, Chile, during 2009. This questionnaire was applied through the 2.0 Google Docs tool. The answers provided by the participant teachers were analyzed through statistical tests, with a descriptive design. The questionnaire applied was created and validated for this research; therefore, this research project provides an accurate, easy-to-apply tool for the scientific community.

Author Biography

Raquel A. Aburto Godoy, Universidad del Bio-Bio

Doctora en Educación y Comunicación en Entornos Virtuales (c), Máster en Informática Educativa por la Universidad de la Frontera, Chile; Máster en Ciencias de la Educación especialidad en Tecnología Educativa de la Universidad Técnica de Lisboa, Portugal; Máster en Ciencias Humanas y Sociales mención Información y Comunicación de la Universidad de Poitiers, Francia. Ingeniera en Informática del Instituto Profesional Diego Portales, Chillán, Chile. Profesora de Educación Primaria con especialidad en Trastornos del Aprendizaje y Retardo Mental de la Universidad del Bio Bio, Chile. Trabaja actualmente como Asesora Pedagógica en el Centro de Formación Continua de la Universidad del Bio Bio, Sede Chillán, Chile. Ha desempeñado docencia en áreas de educación especial, informática y básica general.

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Published

2011-11-28

How to Cite

Perception on the Use of ICTs in the Teaching Practices of Special Education Teachers (R. A. Aburto Godoy , Trans.). (2011). Revista Electrónica Educare, 15(2), 163-184. https://doi.org/10.15359/ree.15-2.11

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

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Perception on the Use of ICTs in the Teaching Practices of Special Education Teachers (R. A. Aburto Godoy , Trans.). (2011). Revista Electrónica Educare, 15(2), 163-184. https://doi.org/10.15359/ree.15-2.11

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