Another University is Possible

Authors

  • Luis Guillermo Barrantes Montero Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.17-3.1

Keywords:

University, paradigm, knowledge, higher education

Abstract

This paper proposes a way to be a University and to work as a University based on a new paradigm that responds to the demands of the 21st century society. After a brief overview of the traditional university models –as a way to illustrate, diachronically, the state of the situation of universities up to the currently prevailing model– a paradigm that is still in process is proposed: the transition from uni-versity to multi-diversity, through the integration of knowledge, development of critical thinking, and democratization of knowledge in order to reach common good

Author Biography

Luis Guillermo Barrantes Montero, Universidad Nacional

Posee una Maestría Profesional en la Enseñanza del Inglés, por la Universidad de Costa Rica (2006). Cuenta además con una Licenciatura en Traducción Inglés-Español, por la Universidad Nacional, Costa Rica (1996), una Licenciatura en Teología, por la Universidad Francisco Marroquín, Guatemala (1992) y un Bachillerato en Filosofía, por la Universidad Francisco Marroquín, Guatemala (1989). Durante diecinueve años se ha desempeñado como docente de inglés y de español como segunda lengua y actualmente coordina el Departamento de cursos de servicio en la Universidad Nacional, Costa Rica. Ha realizado ponencias en congresos internacionales y varios de sus artículos y ponencias han sido publicados en revistas como Educare y Letras, ambas de la Universidad Nacional.

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Published

2013-08-13

How to Cite

Another University is Possible (L. G. Barrantes Montero , Trans.). (2013). Revista Electrónica Educare, 17(3), 7-20. https://doi.org/10.15359/ree.17-3.1

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Another University is Possible (L. G. Barrantes Montero , Trans.). (2013). Revista Electrónica Educare, 17(3), 7-20. https://doi.org/10.15359/ree.17-3.1

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