Educación rural en América Latina y el Caribe: un desafío hacia el futuro

Authors

  • Juan Caliva Esquivel Instituto Interamericano de Cooperación para la Agricultura, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.2002-3.8

Abstract

A description is presented of the main aspects that have been affecting the marginality of rural areas regarding the benefits that a comprehensive development concept should provide. Based on an assessment of the concept of sustainable development, the author has proposed that the "subject" of development must be all the inhabitants of rural areas. This implies taking into account the analysis as well as social, economic, political and ecological dimensions so that they can contribute to strengthening the development of rural areas.

The lack political will –from the author´s point of view– prevailing in Latin America among governmental authorities, has made it impossible to transform men and women in rural areas. It would appear that they should have an equal opportunity to learn, receive education and become part of the rest of the social forces.

Author Biography

Juan Caliva Esquivel, Instituto Interamericano de Cooperación para la Agricultura

El autor obtuvo en grado “of Philosophy (Ph.D.) mayor in Education fon Iowa State University”, Estados Unidos, equiparado a doctor en Educación por la Universidad de Costa Rica. Labora como especialista en educación agrícola en el Instituto Interamericano de Cooperación para la Agricultura (IICA- OEA).

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Published

2002-12-15

How to Cite

Educación rural en América Latina y el Caribe: un desafío hacia el futuro (J. Caliva Esquivel , Trans.). (2002). Revista Electrónica Educare, 3, 105-113. https://doi.org/10.15359/ree.2002-3.8

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Educación rural en América Latina y el Caribe: un desafío hacia el futuro (J. Caliva Esquivel , Trans.). (2002). Revista Electrónica Educare, 3, 105-113. https://doi.org/10.15359/ree.2002-3.8

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