Servicios Técnicos vs Servicios Públicos

Autores/as

  • Alice Miranda Arguedas

Palabras clave:

La Biblioteca, Servicios Públicos, Servicio de Referencia, Servicios Directos e Indirectos, Servicios Técnicos, Servicio de Catalogación

Resumen

Coloquio presentado ante el Colegio de Bibliotecarios de Costa Rica sobre la biblioteca y las relaciones y diferencias de los tipos de servicios ofrecidos.

Biografía del autor/a

Alice Miranda Arguedas

Educación

  • 1998 Candidata al Doctorado en Estudios Latinoamericanos con énfasis en Pensamiento Latinoamericano, Universidad Nacional, Costa Rica.
  • 1987 Universidad de Alabama, Estados Unidos, Máster en Servicios Bibliotecológicos Universidad de Costa Rica, Licenciada en Bibliotecología y Ciencias de la Información
  • 1979 Bachiller en Ciencias de la Educación con énfasis en Bibliotecología, Universidad de Costa Rica.

Experiencia Profesional

  • 1979-2005 Universidad Nacional (Costa Rica) Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información
  • 1980-2005 Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información Directora
  • 1990-1993; 2001-2006 Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información
  • 1980-2005 Académica, Escuela de Bibliotecología, Documentación e Información
  • 1993-1996 Vicedecana de la Facultad de Filosofía y Letras

Referencias

Avram, Henrieta D. Barriers : Facing the Problems / By Henriette D. Avram --P. 64-66. --EnJournal ofAcademic Librarianship. --Vol. 10, no. 2 (1984).

Bachus, Edwars J. The Integration of Technical & Reader Services / Edwars J. Bachus. --P. 227-260.--EnJournal of Academic Librarianship. --Vol. 8, no. 4 (1982).

Bishoff, Lizbeth J. Who says we don't need Catalogers? / By Lizbeth J. Bishoff. --P. 694-696. --EnAmerican Libraries. --Vol. 18, no. 18 (Sept. 1987).

Boll, John. Professional Literature on Cataloging : Then and now/ John Boll. --P. 226-238. --EnLibrary Resources and Technical Services. --July/Sept. 1987).

Cochrane, Pauline A. The changing Roles and Relationships of Staff in Technical Services andReference / Readers Services in the Era of Online Public Access Catalogs / Pauline A. Cochrane.--P. 45-55. --Enthe Reference Librarian. --no. 10 (Spring/Summer 1984).

Dallas, Larayne. The future of reference service : A response / By Larayne Dallas. --P. 582-584. --EnCollege & ResearchLibraries New. --Vol. 49, no. 9 (Oct. 1988).

De Gennaro, Richard. Libraries & Networks in Transition : Problems and Prospects for the 1980 (s) /By Richard De Gennaro. --P. 1045-1049. --EnLibrary Journal. ---Vol. 106, no. 10 (1981).

Dillon, Dennis. Some Straight Talk (and a few Liest) at the Reference Desk / Dennis Dillon. --P. 23-25.--EnWilson Library Bulletin. --Feb. 1987.Dillon, Dennis. The Future of Reference Service : Discussion Summary / By Dennis Dillon. --EnCollege & Research Libraries News. --Vol. 49, no. 9 (Oct. 1988)

Durrance, Joan C. Reference Success : Does the 55 percent Rule Tell the Wholw Story? / By Joan C.Durrance. --P. 31-36 --EnLibrary Journal. --Vol. 114, no. 7 (Apr. 1989).

Ford, Barbara J. Reference Beyond (and without the Reference Desk) / Barbara J. Ford. --P.491-494.--EnCollege & Research Libraries News. --Vol. 49, no. 9 (Oct. 1988).

Gorman Michel. On Doing Away with Technical Service Departments / Michael Gorman. --P.435-437.--EnAmerican Libraries. --(July / Aug. 1979).

Katz, William A. Introduction to Reference Work / William A. Katz. --4. ed. --New York : McGraw-HillBook Co., 1982. --Vol 1.

Larason, Larry. The Reference Desk : Service Point of Barrier? / Larry Larason and Judith SchiekRobinson. --P. 332-338. --EnRQ. --(Sprint 1984).

Litton, Gaston. Clasificacion y catalogs / Gaston Litton. --Mexico : CRAT. 1971. --241 p.McCombs, Gillian. Public and Technical Services : Desappearing Barriers / Gillian McCombs. --P.25-28. --EnWilson Library Bulletin. --(Nov. 1986).

Meador, Roy. Expert Systems for Automatic Cataloging Based on AACR 2 : A Survey of Research /Roy Meador and Glen R. Wittig. --P. 166-171. --EnInformation Technology and Libraries. --Vol. 7,no. 2 (June 1988).

Miller, William. What's Wrong with Reference : Coping with Success and Failure at the ReferenceDesk/ William Miller. --P. 303-306, 321-322. --EnAmerica Libraries. --Vol. 15, no. 5 (May. 1984).

Pausch, Lois M. Reference Technical Services Cooperation in Library Instruction / Lois M. Pausch,Carol B. Penka. --P. 101-107. --EnThe Reference Librarian. --No. 10 (Spring / Summer 1984).

Rice, James. The Golden Ageof Reference Services : It is really over? / James Rice. --P. 17-19. --EnWilson Library Bulletin. --Dic. 1986.Roose, Tine. Online Catalogs : Making Them Better Reference Tools / By Tine Roose. --P. 76-77. --En Library Journal. --Vol. 113, no. 20 (Dec. 1988).

Van Houten, Stephan. In the fron Age of Cataloging / Stephen Van Houten. --P. 362-373. --EnLibraryResources and Technical Services. --(Oct.-Dec., 1981).

Williamson, Nancy J. Is There a Catalog in your Future? : Access to Information in the year 2006 /Nancy J. Williamson. --P. 122-135. --EnLibrary Resource & Technical Services. --(Apr./June)Woodard, Beth W. The Effect of the Online Catalogue on Reference : Osers, Services and Personnel /Beth W. Woodard and Gary A. Golden. --P. 338-345. --EnInformation Technology and Libraries. --(Dec. 1985).

Descargas

Publicado

1989-06-01

Comentarios (ver términos de uso)

Artículos más leídos del mismo autor/a

<< < 1 2 3 > >>