Students’ Perceptions of Accents: Enhancing Identity through Learning Strategies

Autores/as

  • Vera Madrigal Villegas Universidad Nacional, Costa Rica, Costa Rica
  • Vivian Vargas Barquero Universidad Nacional, Costa Rica, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/rl.2-52.5

Palabras clave:

L2 acquisition, education, accents, estereotipes, value judgments, awareness, cross cultural communication, adquisición de una segunda lengua, educación, acentos, estereotipos, juicios de valor, conciencia, comunicación intercultural

Resumen

Teaching a foreign language requires knowledge and a systematic study of the structure and development of the target language. Hence, appropriate customs should be taught within their respective social and cultural context to encourage positive attitudes and avoid stereotyping. This analysis addresses the need for language learners to associate different accents in order to become aware of their own identity and that of their interlocutors. Thus, teachers should enhance language instruction without value judgments and emphasize the importance of empathy in the English learning environment, as a way of fostering positive changes in students’ reactions and prevent social stereotypes.

La enseñanza de una lengua extranjera requiere el conocimiento y el estudio sistemático de la estructura y el desarrollo de la lengua meta. Por tanto, conviene presentar las costumbres que se consideran apropiadas dentro de su respectivo contexto social y cultural para promover actitudes positivas hacia la comunicación intercultural y evitar estereotipos. Este análisis señala la necesidad de que los estudiantes asocien diferentes acentos para que sean conscientes de su propia identidad y de la de su interlocutor. Consecuentemente, los educadores deben mejorar la enseñanza de idiomas para evitar juicios de valor y resaltar la importancia de la empatía en el entorno del aprendizaje del inglés, con el fin de propiciar cambios positivos en las reacciones de los estudiantes y evitar estereotipos sociales.

Descargas

Publicado

2012-07-30

Cómo citar

Students’ Perceptions of Accents: Enhancing Identity through Learning Strategies. (2012). LETRAS, 52, 79-102. https://doi.org/10.15359/rl.2-52.5

Número

Sección

Lingüística Aplicada en sus aspectos políticos

Cómo citar

Students’ Perceptions of Accents: Enhancing Identity through Learning Strategies. (2012). LETRAS, 52, 79-102. https://doi.org/10.15359/rl.2-52.5