Las nuevas tecnologías en la enseñanza y aprendizaje de la matemática (ING)

Authors

  • Ricardo Poveda AIEM, Escuela de Matemática, Universidad Nacional, Costa Rica
  • Mario Murillo Centro de Investigaciones Matemáticas y Meta-Matemáticas. Escuela de Matemática, Universidad de Costa Rica., Costa Rica

Keywords:

Nuevas tecnologías, calculadoras graficadoras, computadoras, enseñanza de la matemática.

Abstract

Technology changes today more than it ever did in human history. Its impact is felt in all fields of human activity, particularly in education. This paper gives an account of some modern technologies, more or less available or potentially available, in educational institutions. Current uses are also briefly reviewed, as well as difficulties in their implementation and widespread adoption. These comments emphasize graphical calculators and computers.

Downloads

Published

2003-01-01

How to Cite

Las nuevas tecnologías en la enseñanza y aprendizaje de la matemática (ING). (2003). Uniciencia, 20(1), 125-133. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5970

Issue

Section

Original scientific papers (evaluated by academic peers)

How to Cite

Las nuevas tecnologías en la enseñanza y aprendizaje de la matemática (ING). (2003). Uniciencia, 20(1), 125-133. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5970

Comentarios (ver términos de uso)