The Information Society and Action Multiculturalism

Authors

  • Estela Morales Campos

Keywords:

Society, Information, Multiculturalism, Globalization, UNESCO

Abstract

No one can speak of the XXI century society without relating to the use of information and social access to telecommunications and computing to meet the demands of new citizens. In the countries of Latin America, where access to information and technology is not easy, it requires that these elements are part of the responsibilities of individuals and governments to conform policies and public programs and private education, culture and science.

References

Fisher, Dana R., “The paradox of the Global Information infrastructure”, Nautilus Bulletin, 3 (1), 1996, p. 1-10.

Gutiérrez, Gustavo, “Sociedades de la Información“, Entérate: Internet, cómputo y telecomunicaciones, UNAM/Dirección General de Servicios de Cómputo Académico, año 2, núm. 18, abr., 2003 p. 4-5.

Ianni, Octavio, Teoría de la globalización. México, Siglo XXI Edit., 1996.Morales, Estela, “Latin America and the Caribbean” [chapter 8.], in: World Information Report, 1997/98, Paris, 1998, p. 167-180 & in: http://www.unesco.org/webworld/wirerpt/versweb-htm

----------------------, México: Tradición e impacto en la producción contemporánea de fuentes de información sobre América Latina. México, UNAM/Facultad de Filosofía y Letras [tesis de doctorado], 1998.

Olivé, León Olivé, Multiculturalismo y pluralismo . México, Edit. Piadós-UNAM/Facultad de Filosofía y Letras, 1999.

Programme of the Federal Republic of Germany for Specialized Information. Bonn, The Federal Minister for Research and Technology Public relations Office, 1985.

UNESCO, Nuestra diversidad creativa; Informe de la Comisión Mundial de Cultura y Desarrollo. México, UNESCO -Correo de la UNESCO, 1997.

Downloads

Published

2004-01-01

How to Cite

How to Cite

Comentarios (ver términos de uso)

Most read articles by the same author(s)

<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 > >>