The use of ICT in the area of Library and Information Science

Authors

  • Máster Freddy Oviedo González
  • Máster José Francisco Zúñiga Benavides

Keywords:

Software, Libraries, Education, Internet, Web 2.0

Abstract

Information technology and communication (ICT): this area is related to the development of IT skills from a global perspective, includes the use of the computer and managing files, digitized information, spreadsheets, and databases to develop documentary support, hypertext (www), multimedia, library automation, networks and information systems, virtual libraries, supported by telematics.

References

Becker, H. J. (1999) How are Teachers Using Computers in Instruction. Recuperado de http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/conferences-pdf/how_are_teachers_using.pdf

Buzan, Tony (2004).Cómo crear mapas mentales: el instrumento clave para desarrollar tus capacidades mentales que cambiará tu vida. Ediciones Urano

Cañas, A. J., Hill, G., Granados, A., Pérez, C., y Pérez, J. D. (2003). The network architecture of cmaptools (IHMC cmaptools technical report 2003-01). Pensacola, FL: Institute for Human and Machine Cognition.

Eduteka (2007).Reseña de organizadores gráficos.Recuperado de http://www.eduteka.org/modulos.php?catx=4&idSubX=86&ida=718&art=1

Gutiérrez, F. (2012) Aplicaciones android esenciales para communitymanager bibliotecarios. Recuperado de http://www.infotecarios.com/aplicaciones-android-esenciales-para-community-manager-bibliotecarios/

Harrilnk, M. (1997). Integrating educational technology into teaching.Prentice Hall, Columbus, Ohio, EEUU.

Jonassen, D.H. (1996). Los computadores como herramientas de la mente. Recuperado de http://www.eduteka.org/tema_mes.php3?TemaID=0012

Marquina J. (2010). La figura del community manager en las bibliotecas.Recuperado de:http://www.julianmarquina.es/figura-community-manager-bibliotecas/

Martínez J. (2012). Portales educativos españoles: revisión y análisis del uso de servicios 2.0. Revista Investigación Bibliotecológica. 26 (58) pp. 47-69.

Novak, J.D. (1998). Learning, creating and using knowledge. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. New Jersey.

Novak, J.D., Cañas, A. J. (2006). The theory underlying concept maps and how to construct them.Pensacola, FL: Institute for Human and Machine Cognition.

O`Reily, T (2005). What it web 2.0 desing patterns and business models for the next generation of software. Recuperado de: http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html

Picardo J., O.(2002). Pedagogía informacional. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa.(15). Recuperado de: http://edutec.rediris.es/Revelec2/Revelec15/oscarpicardo.htm

Reeves, T.C. (1998). The Impact of media and technology in schools: a research report prepared for the bertelsmann foundation.Recuperado de http://caret.iste.org/index.cfm?fuseaction= studySummary&studyid=418

Sandí, M. (2012). Las redes sociales presentes en las bibliotecas. E-Ciencias de la Información. 2 (2).

Villanueva, L. (2006). Motivación y creatividad para la bibliotecología. Buenos Aires, Argentina: Alfagrama.

Published

2014-07-31

How to Cite

The use of ICT in the area of Library and Information Science. (2014). Bibliotecas, 32(2), 1-16. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/6457

How to Cite

The use of ICT in the area of Library and Information Science. (2014). Bibliotecas, 32(2), 1-16. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/bibliotecas/article/view/6457

Comentarios (ver términos de uso)

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>