Validation of an Instrument for Strategies to Strengthen Learning

Abstract

The purpose of this study was to validate an instrument aimed to evaluate the strategies that teachers use to strengthen learning. The study was conduced with a quantitative, non-experimental, instrumental type approach. In the study, 210 teachers participated and they were from different educational institutions. The instrument used was “Strategies to Strengthen Learning” of Mitchell (2015a). The results of the exploratory factor analysis technique validated five subscales related to the strategies, which are the following: learning context, teaching strategies, behavioral strategies, interinstitutional cooperation strategies and resource strategies for learning. This study contributes to the advancement of scientific knowledge on the analysis of psychometric properties of instruments, and will serve as a reference in subsequent studies that seek to evaluate teacher’s teaching strategies.

Author Biographies

Dora Yolanda Ramos-Estrada, Instituto Tecnológico de Sonora

Profesora Departamento de Psicología del Instituto Tecnológico de Sonora. Doctora en Educación por la Nova Southeastern University

Ismael García-Cedillo, Universidad Autónoma de San Luis Potosí

Profesor-Investigador de la Facultad de Psicología de la Universidad Autónoma de San Luis Potosí. Doctor en Psicología Clínica por la UNAM

Mirsha Alicia Sotelo-Castillo, Instituto Tecnológico de Sonora

Profesora Departamento de Psicología del Instituto Tecnológico de Sonora. Doctora en Sistemas y Ambientes Educativos

Mercedes Idania López-Valenzuela, Instituto Tecnológico de Sonora

Profesora Departamento de Psicología del Instituto Tecnológico de Sonora.  Maestría en Psicología.

Luisa Dolores Murillo-Parra, Instituto Tecnológico de Sonora

Licenciada en Psicología. Maestrante en Investigación Psicológica en el Instituto Tecnológico de Sonora.

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Published
2020-01-01
How to Cite
Ramos-Estrada, D., García-Cedillo, I., Sotelo-Castillo, M., López-Valenzuela, M., & Murillo-Parra, L. (2020). Validation of an Instrument for Strategies to Strengthen Learning. Revista Electrónica Educare, 24(1), 1-15. https://doi.org/10.15359/ree.24-1.6
Section
Articles (Peer Reviewed Section)

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