Una pedagogía contextual

  • Carlos G. Wernicke Profesional Independiente

Abstract

Based on the relationship among politics, economy and pedagogy, in individual development and the knowledge about perception, the construction of conceptual maps and paradigms, pedagogy an education are defined and a contextual pedagogy is proposed, which is described in its essence.

Author Biography

Carlos G. Wernicke, Profesional Independiente

References

Capra, F. ( 1984) El Punto Crucial. Estaciones, Buenos Aires, Argentina.

Original 197 5.

Cuatro Vientos 1. ( 1993). Espacio de pensamiento alternativo. Educación. Cuatro Vientos, Santiago de Chile.

Ferguson, M. ( 1989). La conspiración de Acuario. Troquel, Madrid, España. Original 1980.

Gang, P., y col. ( 1997). La educación de la conciencia. Errepar, Buenos

Aires, Argentina. Original 1992.

Kuhn, T. S. (1993). La estructura de las revoluciones científicas. Fondo de Cultura Económica, México. Original 1962.

Lowen,A. (1994). El gozo. Era Naciente, BuenosAires,Argentina. Original 1994.

Maslow, A. ( 1973). El hombre autorrealizado. Kairós, Barcelona, España. Original 1968.

Montessori. M. ( 1985). El niiio - El secreto de la infancia. Diana. México. Original italiano 1952.

Montessori. M. (1986). La mente absorbente del niño. Diana. México.

Olivos V.. Elena (comp.). Cuatro Vientos 2: Educación altematirn lzolística. Ed. Cuatro Vientos. Santiago de Chile.

Rogers, C. ( 1978). Libertad y creatividad en educación. Paidós. Buenos Aires, Argentina.

Wernicke C. G. (1991 ). Educación, reeducación y necesidades básicas.

Cuadernos de Psicomotricidad y Educación Especial año 2 Nº 4:5-31, Buenos Aires, Argentina.

Wemicke C. G. (1993). Pedagogía y necesidades básicas. Educación Hoy Nº O año, Montevideo, Uruguay.

Wernicke C. G. (1994). Educación holística y pedagogía Montessori.

Educación Hoy Nº 10, Montevideo, Uruguay.

Wernicke C. G. (2000).Castigo y Pedagogía. Cademos Pestalozzi Vol II

Nº 3, Niterói, Brasil.

Wemicke C. G. (2001). Pedagogía y diversidad humana. Introducción a la edición en español de: Enseñando y aprendiendo con Hannah, de L. Wise y C. Glass, Ed. Med. Panamericana, Buenos Aires, Argentina.

Wilber, K. (1998). Sexo, ecología, espiritualidad. Gaia. Original 1995

Published
2003-06-30
How to Cite
Wernicke, C. (2003). Una pedagogía contextual. Revista Electrónica Educare, (4), 141-155. https://doi.org/10.15359/ree.2003-4.10
Section
Articles (Peer Reviewed Section)

Comentarios (ver términos de uso)