Synergic Model Between Strategic Planning, Shared Value and Curricular Flexibility

Keywords: Flexibility, strategic planning, university, shared value, education

Abstract

This text aims to present, graphically, the interaction between strategic planning, shared value, curricular flexibility, higher education institutions (HEI), and the sociocultural environment surrounding all these topics. For the elaboration of this text, we implemented a cross-sectional qualitative methodology, supported by documented research, whose variables were not modified. As conclusions and findings, it was possible to verify the existence of a relation between subjects linked to strategic planning and curricular flexibility; it was also possible to relate issues, such as shared value and sociocultural environment, to create a specific context. Finally, the implications of this project lie in the fact that HEI should consider strategic planning as a fundamental tool to seek changes within these institutions and understand the relationship they have with their immediate environment when generating shared value.

Author Biographies

Rodrigo Urcid-Puga, Tecnológico de Monterrey

Profesor en el departamento de Medios y Cultura Digital en la Escuela de Humanidades y Educación del Tecnológico de Monterrey. Doctorado en Planeación Estratégica y Dirección de Tecnologías. Línea de investigación: innovación educativa, flexibilidad curricular, comunicación y planeación estratégica. 

Juan Carlos Rojas, Tecnológico de Monterrey

Profesor en el departamento de diseño industrial dentro de la Escuela de Arquitectura, Arte y Diseño del Tecnológico de Monterrey. Doctorado en Diseño, Fabricación y Gestión de Proyectos Industriales. Línea de investigación: evaluación emocional y afectiva de productos y espacios, neurociencias aplicadas al diseño de producto e innovación educativa.

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Published
2020-08-21
How to Cite
Urcid-Puga, R., & Rojas, J. (2020). Synergic Model Between Strategic Planning, Shared Value and Curricular Flexibility. Revista Electrónica Educare, 24(3), 1-17. https://doi.org/10.15359/ree.24-3.19

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