Didactics and Inclusion in Mathematics Classrooms. Analysis of a Case in Chile

Keywords: Diversity, special educational needs, difficulties of learning in mathematics, inclusion

Abstract

The article shows through two central sections an educational theme of great relevance linked to special educational needs and how these have been addressed since the incorporation of special education into the regular classroom. The route of arguments that are being connected and that give structure to this text exposes foundations, concepts, experiences and reflections on a case studied, with the aim of contrasting the theoretical principles and the reality of the classroom, in relation to inclusive education and teaching practices, to finally deliver suggestions that favor the renewal of learning spaces and the inclusion of each student in math classes.

Author Biographies

Cecilia Filippi-Peredo, Universidad Católica del Maule

Profesora de Educación General Básica. Magíster en Didáctica de la Matemática. Académica formación inicial docente Universidad Autónoma de Chile. Estudiante de Doctorado en Didáctica de la Matemática, Universidad Católica del Maule, Talca, Chile.

María Aravena-Díaz, Universidad Católica del Maule

Doctora en Filosofía y Ciencias de la Educación. Académica investigadora Facultad de Ciencias Básicas. Directora Programa de Doctorado en Didáctica de la Matemática y del Centro de Investigación en Educación Matemática y Estadística (CIEMAE), Universidad Católica del Maule, Talca, Chile.

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Published
2021-01-01
How to Cite
Filippi-Peredo, C., & Aravena-Díaz, M. (2021). Didactics and Inclusion in Mathematics Classrooms. Analysis of a Case in Chile. Revista Electrónica Educare, 25(1), 1-19. https://doi.org/10.15359/ree.25-1.23
Section
Essays (Peer Reviewed Section)

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