Armonización curricular en la Educación Superior

  • Alicia Díaz Alvarado Universidad Nacional
Keywords: Curriculum, higher education, integration, harmonization

Abstract

This paper approaches the issue of the international curricular harmonization and explains how distinctiveness of today’s world makes this a relevant topic. In a comparative analysis, Europe and Central America achievements in this area are discussed, as well as difficulties that Central American universities face in order to obtain a greater progress. Additionally, the actions that should be taken to guarantee successful conditions in the international curricular harmonization in the higher education are presented.

Author Biography

Alicia Díaz Alvarado, Universidad Nacional

Máster en Estudios Interdisciplinarios en Psicología y Educación de la Universidad Estatal de California y tiene un doctorado en Educación. Como parte de su trabajo en la Universidad Nacional, Costa Rica, ha ocupado puestos como la Presidencia del Consejo Central de Posgrado, la Dirección de Docencia y la Presidencia de la Junta de Becas. Ha publicado artículos de investigación sobre la temática de consumo de drogas, tanto en publicaciones periódicas nacionales como internacionales. Académica de la División de Educación Rural, Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE), Universidad Nacional, Costa Rica. Forma parte del equipo de profesores de la Maestría en Educación Rural Centroamericana de la Universidad Nacional, Costa Rica.

References

Consejo Superior Universitario Centroamericano-CSUCA (2001). Centroamérica: Universidad pública e integración de la educación superior. Serie "Educación Superior en Centroamérica".

Cummings, W. (2001). Current Challenges in lnternational Education. ERIC 01-GEST ED464523.

Hochschul Rectoren Konferenz (HRK) ( 1998). Academic equivalences and recognition: Bilateral agreements ofthe HRK and Documents 1990-1998. Vol. l. Bonn.

Published
2006-11-01
How to Cite
Díaz Alvarado, A. (2006). Armonización curricular en la Educación Superior. Revista Electrónica Educare, 10(1), 13-28. https://doi.org/10.15359/ree.10-1.1
Section
Articles (Peer Reviewed Section)

Comentarios (ver términos de uso)