Remote education in the university context: necessary collaborative work for teaching pedagogical mediation in the time of COVID

Keywords: education, pedagogical mediation, collaborative work, change, COVID-19

Abstract

The Curricular Commission of the Division of Education for Work. Assumes the modality of remote education through collaborative work, supporting the teaching staff in the development of required skills for the teaching and learning processes.

Author Biographies

Virginia Cerdas-Montano, Universidad Nacional

Docente e investigadora en el Centro de Investigación y Docencia en Educación. División de Educación para el Trabajo.

Álvaro Mora-Espinoza, Universidad Nacional

Docente e investigador en el Centro de Investigación y Docencia en Educación. División de Educación para el Trabajo.

Silvia Elena Salas-Soto, Universidad Nacional

Docente e investigadora en el Centro de Investigación y Docencia en Educación. División de Educación para el Trabajo.

References

Alzate-Ortiz, F. A. y Castañeda-Patiño, J. C. (2020). Mediación pedagógica: Clave de una educación humanizante y transformadora. Una mirada desde la estética y la comunicación. Revista Electrónica Educare, 24(1), 1-14. https://doi.org/10.15359/ree.24-1.21

Moreno-Correa S. M. (2020). La innovación educativa en los tiempos del Coronavirus. Salutem Scientia Spiritus 2020, 6(1),14-26. https://revistas.javerianacali.edu.co/index.php/salutemscientiaspiritus/article/view/2290/2863

Rojas Carrasco, O. A., Vivas Escalante, A. D., Mota Suárez, K. T. y Quiñonez Fuentes, J. Z. (2020). El liderazgo transformacional desde la perspectiva de la pedagogía humanista. Sophía, 28, 237-262. https://doi.org/10.17163/soph.n28.2020.09
Published
2020-08-07
How to Cite
Cerdas-Montano, V., Mora-Espinoza, Álvaro, & Salas-Soto, S. (2020). Remote education in the university context: necessary collaborative work for teaching pedagogical mediation in the time of COVID. Revista Electrónica Educare, 24(Suplemento), 1-4. Retrieved from https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/EDUCARE/article/view/14220

Comentarios (ver términos de uso)