La participación y su viabilidad en Costa Rica

  • Enid Arguedas Leitón Profesional Independiente
  • Erika Bonilla Houdelatth Profesional Independiente
Keywords: community participation, rural issues, legislation

Abstract

This article is intended to discuss about existent national legislation concerning community and student participation.

It is focused on rural communities because of their serious limitations as well as their great potential for development.

An education for effective participation of the rural citizens is necessary since their first learning processes, in order to achieve their full and effective insertion inside the national and global market.

Author Biographies

Enid Arguedas Leitón, Profesional Independiente

Educadora, graduada en la Universidad Nacional en Diplomado. Cursó sus estudios de Profesorado en la Universidad Estatal a Distancia, para, posteriormente, obtener su Licenciatura en la Universidad Nacional, Máster en Educación Rural Centroamericana, Universidad Nacional (UNA). Trabaja como directora y docente de una escuela ubicada en una comunidad rural.

Erika Bonilla Houdelatth, Profesional Independiente

Educadora, graduada en la Universidad de Costa Rica (UCR) en Diplomado. Cursó sus estudios de Profesorado y Licenciatura en la Universidad Nacional (UNA). Máster en Educación Rural Centroamericana, Universidad Nacional (UNA). Ha trabajado como directora y docente de una escuela ubicada en una comunidad rural.

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Published
2008-12-20
How to Cite
Arguedas Leitón, E., & Bonilla Houdelatth, E. (2008). La participación y su viabilidad en Costa Rica. Revista Electrónica Educare, 12, 69-77. https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.7
Section
Articles (Peer Reviewed Section)

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