Las tecnologías de información y comunicación (TIC) desde una perspectiva social

  • Esmeralda Sánchez Duarte Universidad Nacional
Keywords: technology, development, social development

Abstract

The intention of the article is to announce the needs of a curriculum Identified in the NicaraguanThis article analyses the potential of information and communication technologies from a rural social context approach. The author approaches the advantages of the social incorporation of this resource, its menaces and risks as well as the aspects that have to be valued when an impact on social development is expected. This perspective allows tackling the relation between ICTs and social concerns such as social inequality, gender equity, and community participation, among others. The article ends up presenting a reflection about some challenges in this matter.

Author Biography

Esmeralda Sánchez Duarte, Universidad Nacional

Máster en Educación Rural Centroamericana. Académica del Instituto de Estudios Latinoamericanos de la Universidad Nacional. Ha laborado en la Universidad Estatal a Distancia. Sus principales intereses profesionales giran en torno a la educación y los asuntos indígenas.

References

Daccach, J. C. (s. f.). Tecnologías de la Información y Comunicaciones (TIC). Consultado el 12 de

junio de 2007 de http://www.gestiopolis.com/delta/term/TER434.html

Wikipedia La Enciclopedia Libre. (s.f.). Tecnologías de información y comunicación. Concepto.

Consultado el 12 de junio de 2007 de http://es.wikipedia.org/wiki/Tecnolog%C3%ADas_de_

la_informaci%C3%B3n

Published
2008-12-20
How to Cite
Sánchez Duarte, E. (2008). Las tecnologías de información y comunicación (TIC) desde una perspectiva social. Revista Electrónica Educare, 12, 155-162. https://doi.org/10.15359/ree.12-Ext.13
Section
Articles (Peer Reviewed Section)