De cuando Pinocho aprende valores. Una lectura de la novela de Collodi a la luz de las teorías de Shalom H. Schwartz y Leonardo Boff

  • Carlos Rubio Torres Universidad Nacional
Keywords: children’s literature, values, children’s cinematography, consumerism

Abstract

Carlo Collodi published the chapters of the story Pinocchio in a children’s newspaper between 1880 and 1883. Since that time, Pinocchio has become universally known as a fundamental work in literature. Based on the perspectives of social psychologist Shalom H. Schwartaz and theologian Leonardo Boff, the author of this article contemplates the possibility that Pinocchio’s story allows the reader to develop greater social and moral values for living.

Author Biography

Carlos Rubio Torres, Universidad Nacional
Profesor de literatura infantil en la Escuela de Formación Docente de la Universidad de Costa Rica y la División de Educación Básica del CIDE, en la Universidad Nacional. Doctorando en Educación por la Universidad de Costa Rica. Autor de Queremos jugar (cuentos, 1988), Pedro y su teatrino maravilloso (cuentos, 1993), Escuela de hechicería, matrícula abierta (novela, 1996), El libro de la Navidad (cuentos, 2001), La mujer que se sabía todos los cuentos (cuentos, 2003) y Papá es un campeón (novela, 2006).

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Published
2009-06-30
How to Cite
Rubio Torres, C. (2009). De cuando Pinocho aprende valores. Una lectura de la novela de Collodi a la luz de las teorías de Shalom H. Schwartz y Leonardo Boff. Revista Electrónica Educare, 13(1), 7-18. https://doi.org/10.15359/ree.13-1.1
Section
Articles (Peer Reviewed Section)