Multilevel Interaction in Chemical Engineering Students from University of Costa Rica

Authors

  • Jenny Andrea Calderón-Castro Universidad de Costa Rica San José, Costa Rica, Costa Rica
  • Leonardo Garro-Mena Universidad de Costa Rica San José, Costa Rica, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.20-1.19

Keywords:

Multilevel interaction, team learning, teaching strategy, multidimensional curriculum

Abstract

This research studies the effect of multilevel interaction among students of different levels from the chemical engineering career at the University of Costa Rica regarding the development and learning of skills. The groups among whom we contacted were second year graphic analysis students and fifth year control and instrumentation students. The methodology used is qualitative case study-based; instruments used were observation and data collection, students’ logbook, interviews and questionnaires geared towards the participating population. It was observed that interaction generates a better understanding of the courses’ subject matter, as well as promote the development of social skills. Given the positive results of the experience, it is recommended to create spaces for interaction not only between students, but between teachers and even at industrial level.

Author Biographies

Jenny Andrea Calderón-Castro, Universidad de Costa Rica San José, Costa Rica

Licenciada en Ingeniería Química y egresada de la Maestría Profesional en Ingeniería Química con énfasis en Ingeniería Ambiental de la Universidad de Costa Rica. Es docente e investigadora en la Universidad de Costa Rica, participa en proyectos de Acción Social.

Leonardo Garro-Mena, Universidad de Costa Rica San José, Costa Rica

Licenciado en Ingeniería Química y Magíster en Ingeniería Química con énfasis en Ingeniería Ambiental. Es investigador y docente en la Universidad de Costa Rica, miembro de la red para la innovación docente RedIC-UCR, de la Universidad de Costa Rica, ha realizado publicaciones en el ámbito de la docencia y la difusión científica, además trabaja como consultor externo en control de procesos e ingeniería ambiental.

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Published

2016-01-01

How to Cite

Multilevel Interaction in Chemical Engineering Students from University of Costa Rica (J. A. Calderón-Castro & L. Garro-Mena , Trans.). (2016). Revista Electrónica Educare, 20(1), 1-21. https://doi.org/10.15359/ree.20-1.19

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

How to Cite

Multilevel Interaction in Chemical Engineering Students from University of Costa Rica (J. A. Calderón-Castro & L. Garro-Mena , Trans.). (2016). Revista Electrónica Educare, 20(1), 1-21. https://doi.org/10.15359/ree.20-1.19

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