Mixed Method Designs in Education Research: a Particular Experience

Authors

  • Zulay Pereira Pérez Universidad Nacional, Costa Rica

DOI:

https://doi.org/10.15359/ree.15-1.2

Keywords:

Education, designs, mixed methods, research

Abstract

Mixed method designs are becoming an excellent option to approach research topics in the education field. This essay proposes a review of such designs and illustrates their application through a particular research experience, in which a mixed method design was applied by the author to a specific topic in the education field.

Author Biography

Zulay Pereira Pérez, Universidad Nacional

Doctora en Educación, de la Universidad Estatal a Distancia, Costa Rica. Catedrática de la Universidad Nacional, Costa Rica. Máster y Licenciada en Psicología de la Universidad de Costa Rica. Adscrita al Colegio Profesional de Psicólogos de Costa Rica. Ex coordinadora del Programa de Investigación en Epistemología Genética y Educación del IIMEC, actualmente el Instituto de investigación en Educación (INIE) de la Universidad de Costa Rica (UCR). Ex Directora y docente de la División de Educación Básica del Centro de Investigación y Docencia en Educación de la Universidad Nacional, Costa Rica. Investigadora del Centro de Investigación y Docencia en Educación de la Universidad Nacional, Costa Rica. Tiene publicaciones en el campo de la Psicología y la Pedagogía.

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doi: 10.1177/1525822X07307463

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Published

2011-06-30

How to Cite

Mixed Method Designs in Education Research: a Particular Experience (Z. Pereira Pérez , Trans.). (2011). Revista Electrónica Educare, 15(1), 15-29. https://doi.org/10.15359/ree.15-1.2

Issue

Section

Journal Articles (Peer Reviewed Section)

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Mixed Method Designs in Education Research: a Particular Experience (Z. Pereira Pérez , Trans.). (2011). Revista Electrónica Educare, 15(1), 15-29. https://doi.org/10.15359/ree.15-1.2

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