Marketing information and library services

Authors

  • Los Especialistas

Keywords:

Marketing, Information, Services, Libraries, Information Units

Abstract

Forum of specialists oriented towards the marketing of information and services in libraries with two approaches: On the one hand, the need to professionalize the task of the market of information products and services and, on the other, the need not to fall into the traps of fashions and to misunderstand the main role which is administration as a social good.

References

Alba, Luis y otros. (1997). "Tres enfoques sobre el nuevo gestor de la información". Santiago, Ch.:CEPAL.

Buckland, Michael. Redesigning Library Services: A Manifesto: http://sunsite.berkeley.edu/Literature/Library/Redesigning/html.html

Consultoría Bio/Mundi IDICT/CITMA(Cuba) y Centro de Información Tecnológica/ITCR. Curso Gestiónde la Información: Industria de la Información, Creación de productos y servicios de Información.

San José, C.R.: IDIC/ITCR, 1998. Incluye extensa bibliografía sobre mercadeo de la información.

Cram, Laura. (1995). "The Marketing Audlt: Baseline for Action". Library Trends. Vol. 43. Nº 3 (Winter).

Flores De la Fuente, Ma. Lourdes. (1992). "Comercialización de servicios de información". San José,C.R: ILANUD, Proyecto Fortalecimiento de Bibliotecas Jurídicas en América Latina.

Focusing on customers. (1995). "Library Review". Vol. 44, Nº 5

Gorchels, Linda M. (1995)."Trends in Marketing Services". Library Trends. Vol. 43. Nº 3 (Winter).

Kotler, Phillip. (1990). "Dirección de Mercadotecnia: análisis, planificación y control". México: Prentice-Hall, Inc.

Kuny, Terry y Cleveland, Gary. (1999). "New Information Technologies". The digital library: myths and challenges. INFOLAC. Vol. 1 2, Nº 4 (Oct,Dic).

Gorchels, Linda M. (1995). Trends in Marketing Services. Library Trends. Vol. 43. Nº 3 (Winter).

Nichols, John V. (1995). "Using Future Trends to Inforin Planning/Marketing". Library Trends. Vol. 43.Nº 03 (Winter).

Olivé García, Aleida. (1999). "La información en el desarrollo nacional: desafío y alternativa para laeconomías emergentes". INFOLAC. Vol. 12, Nº 1 (Ene-Mar).

Rowley, jennifer. (1997). Price and the marketing environment for electronic information. Journal ofLibrarianship and Information Science. Vol. 29, Nº 2 (jun.).

Weingand, Darlene E. (1995). "Preparing for the New Millennium: The Case for Using MarketingStrategies". Library. Trends. Vol. 43, Nº03 (Winter).

Wolpert, Ann. "Services to Remote Users: Marketing the Librarys Role". Library Trends. 47 (1):21-4 1,Summer, 1998

Downloads

Published

2000-01-01

Comentarios (ver términos de uso)