Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING)

Authors

  • Angel Ruiz Centro de Investigaciones Matemáticas y Meta-Matemáticas AIEM, Escuela de Matemática (UNA), Costa Rica
  • Jesennia Chavarría AIEM, Escuela de Matemática (UNA), Costa Rica

Keywords:

Educación Matemática, historia de la Educación matemática, matemáticas

Abstract

We examine the Mathematics Reform promoted by the National Committee of Teachers of Mathematics of the United States, based on principles and stardars. Before that, we describe the global historical scenario and, later, the implications and lessons from this educational experience to the world.

Downloads

Published

2003-07-01

How to Cite

Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING). (2003). Uniciencia, 20(2), 379-391. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915

Issue

Section

Original scientific papers (evaluated by academic peers)

How to Cite

Los “estándares” en la educación matemática de los Estados Unidos: contexto, reforma y lecciones (ING). (2003). Uniciencia, 20(2), 379-391. https://www.revistas.una.ac.cr/index.php/uniciencia/article/view/5915

Comentarios (ver términos de uso)