Jornadas de auto y mutua capacitación con los maestros y las maestras de Lengua y Cultura del distrito de Chirripó

  • Hannia Watson Universidad de Costa Rica
  • Lolita Camacho Universidad de Costa Rica
  • Cristian Brenes Universidad de Costa Rica
Keywords: educational processes, intercultural, cultural pertinence, teaching practice

Abstract

The author presents the Project "Journeys of auto and mutual training in Chirripó District" that were developed with mother tongue and culture teachers in Cabécares communities to diminish the educative gaps that these communities have. The project brings a strategy to improve the quality of teaching practices and generates culturally pertinent educational processes.

Author Biographies

Hannia Watson, Universidad de Costa Rica

Profesora Sede del Atlántico de la Universidad de Costa Rica (UCR).

Lolita Camacho, Universidad de Costa Rica

Licenciada. Profesora Sede del Atlántico de la Universidad de Costa Rica (UCR).

Cristian Brenes, Universidad de Costa Rica

Profesor Sede del Atlántico de la Universidad de Costa Rica (UCR).

References

Universidad de Costa Rica. (2005). Proyecto ED - 1764 Jornadas de auto y mutua

capacitación a maestros y maestras de Lengua y Cultura.

Watson, H., Bolaños, M. 1 Brenes, C. (2006). La escuela desde el territorio indígena

cabécar de Chirripó, Costa Rica. Universidad de Costa Rica: Memoria III Jornadas de Divulgación "La visión del desarrollo sostenible a través de cuatro cristales". Costa Rica.

Published
2007-12-15
How to Cite
Watson, H., Camacho, L., & Brenes, C. (2007). Jornadas de auto y mutua capacitación con los maestros y las maestras de Lengua y Cultura del distrito de Chirripó. Revista Electrónica Educare, 2, 169-175. https://doi.org/10.15359/ree.2-Ext.12
Section
Articles (Peer Reviewed Section)

Comentarios (ver términos de uso)