The Relevance of Pedagogical Translation for the Development of Bilingual Education in Costa Rica

Keywords: Development, translation, competences, bilingual education, English teaching

Abstract

The article reflects on bilingualism in Costa Rica in recent years in light of the latest versions of the Reports on the Costa Rican Public School Systems (2011, 2013, 2015 y 2017). Successful contributions of several national and international researches, where teaching translation as effective technique for developing communication skills is proposed, are discussed. Also, the article reviews major historical landmarks of translation in second language teaching. There are programs in the Ministry of Public Education (MEP), public and private colleges, schools and universities, but there is a tendency to associate the use of translation in teaching only with the grammatical method. Later studies could be oriented to compare the progress between populations that have acquired the language as a second language and have worked for a short period of time in a call center, in tourism, or in real life activities where they have to translate or interpret in real mode, compared to those that do not.

Author Biography

Ruth Cristina Hernández-Ching, Universidad Nacional
Trabaja como profesora de inglés en la Escuela de Literatura y Ciencias del Lenguaje en la Universidad Nacional. Se graduó como Bachiller en Inglés de la Universidad de Costa Rica. Posee una Licenciatura y Maestría en Traducción del Inglés al Español de la Universidad Nacional. Además, cuenta con una Maestría en Tecnología Educativa del Tecnológico de Monterrey, México. Actualmente se encuentra finalizando el proyecto de graduación de la Licenciatura en Enseñanza del Inglés en la Universidad de Costa Rica.

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Published
2018-08-08
How to Cite
Hernández-Ching, R. (2018). The Relevance of Pedagogical Translation for the Development of Bilingual Education in Costa Rica. Revista Electrónica Educare, 23(1), 1-16. https://doi.org/10.15359/ree.23-1.2
Section
Articles (Peer Reviewed Section)