La contextualización del currículo, un medio para potenciar el desarrollo

  • Flor Mary Azofeifa Castro Universidad Nacional

Abstract

The author describes the experience of taking into account the curriculum for the microcultural dimension (school) and the macrocultural dimension (community) in primary schools in Guápiles, Limón and Pérez Zeledón.

To achive this, she presents a theoretical framework based on D. Ausbel´s constructivist postulates. The use of portfolios as a tool for evaluation in also analyzed. The proposal has a holistic view orienting educational processes toward multidisciplinary and transdisciplinary approaches.

Author Biography

Flor Mary Azofeifa Castro, Universidad Nacional

Es bachiller en Educación Preescolar, licenciada en Educación Primaria por la Universidad de Costa Rica y máster en Administración Educativa por la Universidad Central Costarricense. Es profesora y extensionista de la División de Educación Rural del Centro de Investigación y Docencia en Educación (CIDE) de la Universidad Nacional, donde ha desarrollado experiencias en las áreas de contextualización curricular y educación no formal.

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Published
2002-12-15
How to Cite
Azofeifa Castro, F. (2002). La contextualización del currículo, un medio para potenciar el desarrollo. Revista Electrónica Educare, (3), 133-151. https://doi.org/10.15359/ree.2002-3.10
Section
Articles (Peer Reviewed Section)

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