Teacher’s Knowledge Experience in Initial Training: Reflections From an Inclusive Education Course

Keywords: Experience, initial teacher training, inclusive education, narrative

Abstract

Focusing on teachers’ training is the key to project an inclusive school. This research aims to reflect on the incorporation of knowledge from experience in the initial teacher training, using the history of a teacher as a source that implements an inclusive didactic proposal. Monitoring was carried out during a semester in the course Theory and Practice of Inclusive Education from an Early Childhood Education degree at the University of Barcelona, in which 43 second-year students participated. This is a qualitative research design with a narrative inquiry approach, where 4 phases were designed to arrive at the final research text; phase 1, registration of field texts; phase 2, preparation of intermediate texts; phase 3, return to the field with the intermediate text for further reflections; phase 4, preparation of the final research texts that make up this study. The results show that students approach inclusive projects from a personal dimension when interacting with the knowledge that comes from experience and self-knowledge. On the other hand, some tension arose: difficulty dealing with the freedom granted in class; initially, difficulties sharing their experiences orally and in writing, looking for standardized answers. This study allowed us to analyze an educational practice that is being forged in the construction of spaces for coexistence, which invites new reflections on the knowledge of the experience thinking about the inclusive school.

Author Biographies

Valeska Cabrera-Cuadros, Universidad de Barcelona

Doctora en Educación. Profesora del Departamento de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación, Universidad de Barcelona. Investigadora del grupo “Experiencia, Saber y Formación de Educadoras y Educadores, Investigación y Acción (ESFERA)”, proyecto "Relaciones educativas y creación del currículo: entre la experiencia escolar y la formación inicial del profesorado. Indagaciones narrativas".

Claudia Soto-García, Universidad de Barcelona

Candidata a Doctora en Educación y Máster en Didáctica, Formación y Evaluación Educativa, Universidad de Barcelona. Licenciada en Educación en Química y Biología de la Universidad de Santiago de Chile. Investigadora y miembro del grupo de investigación “Experiencia, Saber y Formación de Educadoras y Educadores, Investigación y Acción (ESFERA)”.

Asunción López-Carretero, Universidad de Barcelona

Doctora en Psicología. Profesora del Departamento de Didáctica y Organización Educativa, Universidad de Barcelona. Investigadora del grupo “Experiencia, Saber y Formación de Educadoras y Educadores, Investigación y Acción (ESFERA)”, proyecto "Relaciones educativas y creación del currículo: entre la experiencia escolar y la formación inicial del profesorado. Indagaciones narrativas".

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Published
2021-06-17
How to Cite
Cabrera-Cuadros, V., Soto-García, C., & López-Carretero, A. (2021). Teacher’s Knowledge Experience in Initial Training: Reflections From an Inclusive Education Course. Revista Electrónica Educare, 25(3), 1-20. https://doi.org/10.15359/ree.25-3.8

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