La experiencia con la metodología de aprendizaje basado en proyectos en cursos de inglés con fines específicos de la escuela de secretariado profesional de la universidad nacional

Authors

  • Marta Matamoros Blanco, 4-1.2

DOI:

https://doi.org/10.15359/respaldo.4-1.2

Keywords:

Methodology, project-based learning, evaluation.

Abstract

the application Project Based Learning (PBL), a non-traditional methodology in
teaching at some English courses with specific purposes (ESP) of the school of
Professional Secretariat of Universidad Nacional de Costa Rica. To implement
this new methodology, we considered it necessary to conduct an assessment
of the process through research in the classroom and evaluate the results after
Revista Internacional de Administración de Oficinas y Educación Comercial
ISSN: 1659-3464; Volumen 4, Número 1, Año 2019; pp. 1-18
Marta Matamoros Blanco Artículo protegido por Licencia Creative Commons:
doi: https://doi.org/10.15359/respaldo.4-1.2
2
applying the methodology for three periods of class in some ESP courses. The study was conducted using a mixed approach based on opinions of the students collected through questionnaires, assessment instruments, and data analysis. Comparing the results in the three periods it is valued how the application of the methodology has impacted on the learning process of the students. In addition, the proposal aims to strengthen the activity that takes place in the classrooms, improve the learning processes of the students, and innovate in the work of university teaching.

Downloads

Published

2019-06-14

How to Cite

La experiencia con la metodología de aprendizaje basado en proyectos en cursos de inglés con fines específicos de la escuela de secretariado profesional de la universidad nacional. (2019). Respaldo, 4(1), 1-18. https://doi.org/10.15359/respaldo.4-1.2

How to Cite

La experiencia con la metodología de aprendizaje basado en proyectos en cursos de inglés con fines específicos de la escuela de secretariado profesional de la universidad nacional. (2019). Respaldo, 4(1), 1-18. https://doi.org/10.15359/respaldo.4-1.2

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 > >>