Interview with Arnaldo Rodríguez Espinoza. Challenges of Civic Education in Costa Rica

Authors

  • Arnaldo Rodríguez Espinoza

DOI:

https://doi.org/10.15359/rp.16.3

Keywords:

Civic Education, Curriculum, Evaluation, Costa Rica

Abstract

This is an interview that refers to some challenges of Civic Education in Costa Rica. For the specialist in Civic Education is a discipline that allows us to face the challenges of real society, the choice must have as objective the formation of thinking and acting subjects. Another challenge is to define a curriculum according to what is expected or intended to be developed from their specialty and not become a discipline that accommodates a number of topics, which are even repetitive with the Social Studies program. In addition, Civic Education must be promoted in relation to the context of the students and reinforce a more formative evaluation.

 

References

Arnaldo Rodríguez Espinoza, (enero-junio, 2015). “La incorporación del partido de Nicoya a Costa Rica: una supuesta autonomía en un proceso de larga duración 1787-1858”. Revista Perspectivas: Estudios Sociales y Educación Cívica, (10), 42-80. Recuperado de: http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/perspectivas/article/view/6750.

__. (abril-junio, 2016). “Familia, redes de sociabilidad y poder local en el partido de Nicoya: la prosapia Viales Briceño (1768-1824)”. Revista Inclusiones, 3(2), 78-101. Recuperado de: http://www.revistainclusiones.com/Archivo/.

__. (2016). “La comunicación científica: el papel de las revistas académicas más allá de la difusión”. En: Simposio PCST, Comunicación científica como profesión, formación, responsabilidades y roles (pp. 78-83). San José, Costa Rica: EUNED. Recuperado de: http://www.cientec.or.cr/programas/divulgadores/simposio-pcst-costa-rica.

__. (julio-diciembre, 2015). “Vinculaciones religiosas, milicias y cabildo: El linaje Viales Briceño en el Partido de Nicoya (1768-1824)”, Revista Espiga, 14(30), 83-96. doi: http://dx.doi.org/10.22458/re.v14i30.934.

__. (enero-junio, 2014). “Ética, estética y ciudadanía ¿Una reforma exitosa de la Educación Cívica en Costa Rica?”, Revista Perspectivas: Estudios Sociales y Educación Cívica, (8), 42-55. Recuperado de: http://www.revistas.una.ac.cr/index.php/perspectivas/article/view/6046.

Downloads

Published

2018-06-12

How to Cite

Interview with Arnaldo Rodríguez Espinoza. Challenges of Civic Education in Costa Rica. (2018). Perspectivas, 16, 1-5. https://doi.org/10.15359/rp.16.3

How to Cite

Interview with Arnaldo Rodríguez Espinoza. Challenges of Civic Education in Costa Rica. (2018). Perspectivas, 16, 1-5. https://doi.org/10.15359/rp.16.3

Comentarios (ver términos de uso)

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>